Warning: DOMDocument::loadXML(): Start tag expected, '<' not found in Entity, line: 1 in /home/fanebaya/public_html/wp-content/plugins/premium-seo-pack/modules/title_meta_format/init.social.php on line 483
خانه / آموزش فن بیان / استرس محل کارتان را ضربه فنی میکنم!

استرس محل کارتان را ضربه فنی میکنم!

استرس محل کار یکی از مشکلاتی است که تمام کارمندان در محیط کارشان به آن دچار هستند. برای کم کردن استرسمحل کارتان می توانید از راه های زیر کمک بگیرید.

اما  برای کاهش میزان استرس در محیط کار…

 

کنار‌ آمدن با مشکلات شغلی گاهی اوقات بیش از حد سخت به ‌نظر می‌ رسد‌. استرسی که ما همراه خود به محل کار می‌بریم و حتی استرسی که در محل کار منتظر ماست، طغیان می‌ کند، سطح بهره ‌وری را کاهش داده و از لحاظ فیزیکی و روانی صدماتی به همراه دارد.

در این میان پیدا کردن راهکارهایی برای مقابله با این میزان از استرس بسیار حائز اهمیت است و البته باید گفت خوشبختانه راه‌ های زیادی برای کاهش استرسی که در محیط کار منحر به کاهش بهره وری می شود، وجود دارد:

 با خود مهربان باشیم

مطمئنا هر‌ آنچه احساس بهتری داشته باشیم نسبت به استرس و نتایج مخرب آن مقاوم ‌تر و انعطاف ‌پذیر‌تر خواهیم شد‌. لازم نیست تغییرات عمده‌ ای در زندگی ‌تان به‌ وجود آورید؛، حتی موارد ریز و کوچک نیز می ‌تواند در بهبود شرایط روحی شما بالقوه تاثیر‌گذار باشد‌. این را بدانید که با انتخاب نکات مثبت زندگی تغییر قابل توجهی در محیط کاری و محیط خانه پدید خواهد آمد.

 پر جنب و جوش باشید

ورزش های ایروبیک یک روش ضد‌ استرس است و منجر به افزایش انرژی، افزایش هوشیاری و تنش ‌زدایی از فکر و جسم می شود. حتی می‌توانید برای آرامش خاطر بیشتر هر روز به ‌مدت چند دقیقه به صدای آب گوش دهید.

 مراقب وعده های غذایی باشید

حجم غذایی کم با افزایش وعده‌ های غذایی در طول روز می ‌تواند سطح قند خون بدن‌ تان را در حد مطلوبی نگاه دارد‌. قند خون پایین باعث تحریک ‌پذیری و اضطراب می ‌شود و از طرف دیگر پرخوری بیش از حد شما را سست و بی‌حال می ‌کند‌.

لطفا سیگار نکشید

استعمال دخانیات بخصوص زمانی که اضطراب و استرس دارید، اگر چه ممکن است احساس آرامش را به فرد تلقین کند اما نیکوتین موجود در سیگار یک ماده مخدر محرک است که خود مولد سطح بالایی از استرس محسوب می شود.

 خوب بخوابید

بی‌ خوابی شما را مستعد استرس بیشتر‌ می ‌کند‌. پس نباید فواید داشتن خوابی آرام و کافی را در حفظ تعادل روحی و روانی انکار کرد.

 برنامه‌ریزی متعادلی داشته باشید

برنامه‌، مسئولیت‌ ها و وظایف روزانه‌ را تحلیل و بررسی کنید‌. کار مداوم و نداشتن تفریح صبر شما را در یک آن لبریز خواهد کرد. بین کار و زندگی خانوادگی‌، فعالیت‌ های اجتماعی و فردی خود تعادل برقرار کنید‌.

 بیش از حد درگیر تعهدات کاری نشوید

اگر وظایف زیادی به گردن شما نهاده شده بین کارهای ضروری و غیر ضروری تفاوت قائل شوید‌. کارهایی که از اهمیت کمتری برخوردارند باید در انتهای فهرست قرار گیرد و یا به کلی حذف شود.

 استراحت کوتاه داشته باشید

لحظاتی را تدارک ببینید تا ذهن خود را نظم داده و به استراحت بپردازید. همچنین سعی کنید در صورت امکان در هنگام ناهار از پشت میز بیرون بیایید‌.

درباره‌ی مدیر سایت

سرکار خانم فرزانه سادات معصومیان از سال 1374 تا به امروز در شبکه های مختلفی از جمله رادیو جوان، ایران، پیام، فرهنگ، قرآن، سلامت، شبکه خبر، شبکه چهار، شبکه جام جم و دیگر برنامه های صداوسیما فعالیت داشته است. وی این سایت را با هدف انتقال تجربه خود در عرصه سخنرانی و گویندگی به علاقه مندان راه اندازی کرده است.

حتما ببینید

خوب-گوش-دادن-01-750x430

چگونه در اولین دیدار با افراد برخورد کنیم؟

چگونه در اولین دیدار با افراد برخورد کنیم؟ انسان به‌طور ذاتی موجودی اجتماعی است که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *